پاورپوینت کارتون های دوران کودکی، که رمان بودند

دسته بندي : گرافیک » میکس و تدوین
مشخصات فایل:
پاورپوینت کارتون های دوران کودکی، که رمان بودند
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید : 21


فهرست مطالب:
توضیحات
کارتون بل و سباستین؛ سسیل اوبری
کارتون مهاجران؛ فیلیس پیدینگتون
کارتون بچه های مدرسه والت؛ ادموندو دِ آمیسیس
کارتون توشی شان؛ ریونوسکه آکوتاگاوا
کارتون گوژپشت نوتردام؛ ویکتور هوگو
کارتون زنان کوچک؛ لویزا می الکات
کارتون بچه های کوه آلپ؛ پاتریشیا سنت جان
منبع


بخشی از پاورپوینت:
در گذشته اقتباس های مجموعه های کارتونی از رمان ها و کتاب ها بسیار بیشتر از امروز بود؛ هرچند که عده ای فضای تیره برخی از آن ها را مناسب سن و سال کودک و نوجوان نمی دانند... اقتباس سینماگران از رمان های مشهور و حتی گمنام جهان کار تازه ای نیست. اما این اتفاق پیش از این ها در مجموعه های کارتونی بیشتر مرسوم بود. اینکه چرا با گذشت زمان کم رنگ تر شده است خود جای تحلیلی دیگر دارد اما هرچه بوده، آشنایی ما با بعضی شاهکارهای ادبی جهان را رقم زده است؛ کارتون هایی نظیر «دیوید کاپرفیلد» نوشته چارلز دیکنز.
بعضی از کتاب ها نیز، کتاب های مشهوری نبوده اند اما مجموعه کارتونی شان ناخودآگاه آن را در ذهنمان حک کرده؛ رمانی نظیر «رنگین کمان جنوبی» که در ایران با عنوان مجموعه کارتونی «مهاجران» پخش شد. گاهی هم گنجینه ای بوده اند که امکان نداشته در آثار یک نویسنده بزرگ آن را ببینیم؛ مثل افسانه چینی «توشی شان» که روایات مختلفی دارد اما یکی از آن ها متعلق به نویسنده برجسته ژاپنی، آکوتاگاوا است.
در هر حال در ادامه به معرفی بخشی از این کارتون ها پرداخته ایم. هر چند قاعدتا بخشی نیز از این فهرست بیرون می ماند؛ آثاری نظیر «سفرهای گالیور» (جاناتان سوییفت)، «مسافر کوچولو» (آنتوان دو سنت اگزوپری)، «بابا لنگ دراز» (جین وبستر)، «پینوکیو» (کارلو کلودی)، «تن تن» (هرژه کسترمن)، «دور دنیا در هشتاد روز» و «20 هزار فرسنگ زیر دریا» (ژول ورن)، «آن شرلی» (لوسی ماد مونتگمری)، «هایدی» (یوهانا اشپیری)، «سپید دندان» (جک لندن)، «لوک خوش شانس» (موریس دو بور)، «آلیس در سرزمین عجایب» (لوییس کارول)، «با خانمان» (هکتور مالو)، «سندباد» و...
بل و سباستین؛ سسیل اوبری
سسیل اوبری، بازیگر، نویسنده، نمایشنامه نویس و کارگردان فرانسوی است که «بل و سباستین» یکی از رمان های اوست. او در سال 1928 به دنیا آمد و در 20 سالگی روی سن رفت. بعد از آن در سال 1949، به خاطر بازی در فیلم «منون» ساخته آنری جورج کلوزو به شهرت رسید که شیر طلایی ونیز را نیز به ارمغان اورد. بعدها نقش مکمل چهره هایی چون تایرون ادموند پاور و اورسن ولز در فیلم «رز سیاه» (1950) به کارگردانی هنری هاتاوی را نیز ایفا کرد.
موفقیت های سسیل اوبری به همین جا ختم نشد و در کار نوشتن داستان های کودکان و ساخت مجموعه های تلویزیونی نیز وارد شد. از جمله آثار بسیار مشهورش ساخت مجموعه تلویزیونی «بل و سباستین» است که رمان آن را نیز خودش نوشته بود. این مجموعه با همین نام در دهه شصت در تلویزیون ایران نیز پخش می شد و بسیاری از مخاطبان آن روزها، آن را به خوبی به یاد دارند. سسیل اوبری در سال 2010 به جهت ابتلا به سرطان ریه درگذشت.
و . . .
دسته بندی: گرافیک » میکس و تدوین

تعداد مشاهده: 8234 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:716 کیلوبایت

 قیمت: 51,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 21 اسلاید و قابل ویرایش.