ترتیب نماز

دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها
تحقيق ترتیب نماز
 متشکل از 6 صفحه ، در قالب word  قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
الف ـ نماز و جهت گيري(قبله)
نمازگزار بايد روبه قبله بايستد،  هر شبانه روز بايد جهت و خطّ خودش را روشن كند، قبله او بايد ساده و پاك باشد، قبله و جهت او را بايد خداوند تعيين كند نه خودش و نه طاغوت ها، هر مكان و جهتي ارزش قبله شدن ندارد، قبله رمز شناسايي مسلين از ديگران است از اين جهت به مسلمين «اهل قبله» مي گويند، مسلمانان با  هر سليقه و تفكر و از هر نسل و نژادي، بايد جهت واحدي داشته باشند. اگر مال و مقام هر لحظه دل ما را به سويي مي كشد، هنگام نماز بايد دل از همه بكنيم و جهت واحدي داشته باشند. اگر مال ومقام هر لحظه دل ما را به سويي مي كشد، هنگام نماز بايد دل از همه بكنيم وجهت و خط خود را مشخص كنيم. كسي كه جسم خود را رو به خانه خدا كند آمادگي آنزا پيدا مي كند كه قلب و روح خود را متوجه صاحب خانه كند. قبله ما كعبه است، اولين زميني كه براي مردم و عبادت نباشد. خانه اي كه همه انبياء دورش طواف كرده اند، خانه اي كه ابراهيم پايه هايش را بالا برده و اسماعيل در كنارش به كارگري پرداخته است، خانه اي كه براي همه مردم و براي هميشه بايد درب هايش باز باشد و هيچ كسي به هيچ كس در آنجا حق تعرض ندارد و براي همه مقدس و از ملك هر كس آزاد است.
ب ـ وضو
وضو كليد نماز و نماز كليد بهشت است. براي عبادت خداوند مهربان و بجا آوردن نماز، خود را پاكيزه كرده و وضو مي گيريم، يعني به دستوري كه گفته مي شود دست و صورت خود را مي شوييم و باچهره اي شاداب، آماده نماز مي شويم. امام رضا(ع)فرمود: «آنكه به عبادت خداي بزرگ ميايستد،بايد خود را از آلودگي ها پاك كند، از سستي و بي حالي دور باشد، و با وضو، خود را براي سخن گفتن با خداي توانا پاك و آماده سازد»وضو، سبب پاكيزگي بدن و صفاي روان آدمي است. در برخي موارد هم بايد «غسل» كنيم، يعني تمام بدن را بشوييم و هرگاه نتوانيم وضو بگيريم يا غسل كنيم بايد به جاي آن، عمل ديگري به نام «تيمم» انجام دهيم كه صحيح مي باشد.
ج ـ اذان و اقامه
اذان، شعار توحيدي مسلمانان است. سرودي زيبا، موزون و كوتاه كه خداپرستان با شنيدن آن خود را براي راز و نياز با خدا آماده مي كنند. اذان، سرودي كه با الله شروع و با الله خاتمه مي يابد. اذان، به همه اعلام يم كند كه وقت نماز فرا رسيده است و مستحب است قبل از نماز اذان بگوييم. بعد از اذان خوب است اقامه بگوييم تا با گفتن اين ذكرهاي نوراني براي ملاقات با خدا آماده شويم. اقامه با اذان بسيار شبيه است و اختلاف اندكي دارد.
دـ مسجد
بهترين مكاني را كه اسلام براي نماز انتخاب و پيشنهاد كرده است تا همه مسلمانان از پير وجوان كوچك وبزرگ، مرد و زن، فقير و غني، ضعيف و قوي در آن گردهم آيند و خداي بزرگ را پرستش كنند مسجد است. در روايات آمده است: «نماز در مسجد حتي اگر بتنهايي باشد
دسته بندی: مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

تعداد مشاهده: 4547 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

حجم فایل:40 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    تحقيق ترتیب نماز
    متشکل از 6 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت