پاورپوینت هتل و استانداردهای طراحی و ساخت آن

دسته بندي : کتاب » معماری
این پاورپوینت در مورد هتل و استانداردهای طراحی و ساخت آن در 60 اسلاید و جامع می باشد.

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::

در طول تاريخ مسافران براي استراحت و غذا به مكان‌ها و استراحت‌گاه‌هاي عمومي پناه برده‌اند. روم باستان هنگامي كه به اوج قدرت خود رسيده بود تعداد زيادي مسافرخانه در مسير راه‌هاي عمومي و پناهگاه‌ها يا استراحتگاه‌ها ايجاد كرده بود. اين ها بيشتر براي مقامات دولتي و شخصيت‌هاي كشوري اهميت داشتند. در آسيا،‌استراحتگاه‌هاي كوچك در مسير كاروان‌ها ايجاد شده بود. زوار كه به محل‌هاي زيارتي مي رفتند ، مي‌توانستند در اين مكان‌ها استراحت كنند و غذاي مورد نياز را به دست آورند. واژه مهمان‌داري يك واژه قرون وسطايي است و مقصود از آن استراحت گاه يا اقامتگاه مسافران است. نكته قابل توجه اين است كه هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هايي وجود دارد كه پذيراي مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه مي‌دهد.

مهمان پذيرهايي كه جنبه بازرگاني داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستين اين نوع مهمان پذيرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد كه افراد در خانه‌هاي شخصي به قيمت‌هاي اندك از مسافران پذيرايي مي‌كردند. در همين زمان كساني كه مالك قطعه‌هاي بزرگي از زمين بودند، كلبه‌هاي كوچكي بر روي زمين‌هاي خود (به نام خود) مي‌ساختند و از افراد پذيرايي مي كردند.

در سده شانزدهم جاده‌سازي و مسافرت دريايي موجب افزايش مسافران گرديد و در نتيجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و كلبه‌هايي كه به گونه‌اي از مهماناني پذيرايي مي‌كردند افزوده شد. در آخرين سال‌هاي سده هفده و نخستين سال‌هاي سده هجده تشكيلاتي براي پذيرايي مهمانان به وجود آمد كه نمونه‌هاي نخستين از مهمانخانه‌هاي امروز است. در سال 1774 نخستين ميهمانخانه (هتل)‌در لندن گشايش يافت؛ پس از آن در 1794 «سيتي هتل» در نيويورك گشايش يافت.
دسته بندی: کتاب » معماری

تعداد مشاهده: 8284 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:3,465 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این پاورپوینت در مورد هتل و استانداردهای طراحی و ساخت آن در 60 اسلاید و جامع می باشد.