تحولات سياسي ولايت كرمانشاهان در دوره ي صفويه

دسته بندي : مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی
 این فایل که به بررسی تحولات سياسي ولايت كرمانشاهان در دوره ي صفويه می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 172 صفحه می باشد.

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
 به بخشی از تاریخ در غرب ایران و چگونگی  اداره کرمانشاهان در عصر صفویه و رفتار حکومت صفویه با کرد ها مخصوصاً دوایل معتبر کلهر و زنگنه می پردازیم .
ایل کلهر پیش از روی کار آمدن صفویان تا ابتدای حکومت شاه تهماسب اول (۹۸۴  ه ق ) دارای موقعیت تقریباً مستقل یا خود مختار بوده است. که بعدها با دربار صفوی ارتباط پیدا کرده و ۵۰۰ نفر افراد به عنوان« یا ساقی » را آماده خدمت در ارتش صفوی کرده است ایل کلهر از سال (۹۹۸ه ق ) تحت حکومت عثمانی قرار داشت تا اینکه در سال (۱۰۱۲ ه ق ) شاه عباس اول الله وردی خان حاکم فارس را مامور اخراج عثمانی ها از خاک کلهر و تصرف بغداد کرد .همینکه حکومت مرکزی ایران در روزگار شاه اسماعیل صفوی صاحب قدرت و عظمت گردید. اقوام کرد از جمله عشایر زنگنه  که از دیرباز انتظار چنین موقعی را داشتند به همدردی با دولت ایران قد علم کردند و در برابر تجاوزات همسایه غربی همه جا مردانه از حقوق خود و ایران دفاع کردند .
این طایفه در زمان شاه اسماعیل صفوی به مراتب عالی رسید و محسود اقران گردید  . چون از امراء ایشان کسی نماند، فرقه فرقه به خدمت امراء قزلباشیه مبادرت نموده و در عراق و خراسان استخدام گردیدند و بعضی در زمره قورچیان عظام منخرط گشتند .
دولت صفویه مذهب تشیع را که سالها آرزوی شیعیان بود در ایران رسمیت بخشید و ایران را که قبلاً به صورت ملوک الطوایفی اداره می شد به صورت دولتی واحد و یک پارچه درآورد  و این نقطه عطفی در تاریخ ایران بود .
هدف از این تحقیق شناساندن منطقه غرب ایران در دوره صفویه بود
بنابر این کرمانشاهان و کلهر در دوره صفویه اعتبار ویژه ای پیدا کرده بودند که در روزگار صفوی بیشتر در رابطه با سرزمین مسکونی کردها و عشایر کلهربدان اشاره شده است و از یک ساختار منسجم و قوی برخوردار بود.

فهرست مطالب
چکیده۱
مقدمه۲
کلیات ۳
۱-بیان مسئله و علل انتخاب موضوع پژوهش۳
۲-اهمیت پژوهش۴
۳-اهداف پژوهش۵
۴-روش پژوهش۵
۵-پیشینه پژوهش۵
۶-محدودیت های پژوهش۶
فصل اول : جغرافیایی تاریخی منطقه کرمانشاهان۷
فصل دوم : بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی پادشاهان صفویه۱۲
شاه اسماعیل اول۱۲
شاه طهماسب۲۷
شاه اسماعیل دوم۳۷
شاه محمد خدابنده۳۹
شاه عباس اول۴۲
فصل سوم : حکمرانان کرد دوره صفویه۴۵
فصل چهارم : بررسی نظام اداری دوره صفویه۹۰
نظام اداری کرمانشاهان در دوره صفویه۹۰
وضعیت کلهر در دوره صفویه۹۵
فصل پنجم : نتیجه گیری۹۹
منابع ۱۰۳

دسته بندی: مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 8289 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 172

حجم فایل:152 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل که به بررسی تحولات سياسي ولايت كرمانشاهان در دوره ي صفويه می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 172 صفحه می باشد.