بررسی اهمیت مبارزه بازدارنده با مصرف مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع بررسی اهمیت مبارزه بازدارنده با مصرف مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون دارای 22 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 22 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


هدف تحقيق :
هدف از پژوهش كار بر روي شناخت ، بكارگيري شيوه ها و برنامه‌هايي است كه نياز بازدارنده افراد از مصرف نابجاي مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون هستند و گروه مخاطب تمام افراد جامعه كشورمان به خصوص اولياء و مربيان مي باشند .
 
اعتياد داستان تلخ زندگي انسان هايي است كه خود را پاي آتش پير مي‌سازند ودر جهنم تخدير مي سوزند و نداي باطني خود را گسترش به گوش انسان هاي سالم وبيدار مي رسانند و آنانرا به نجات ودستگيري خود فرا مي خوانند هر چند كه نواهاي آنان ديرتر آغاز گرديده است و اين دعوت خالصانه ايست از جوانان و افراد سالمي كه گاهي درباره اعتياد مي انديشند و هيجانات دوران بلوغ و تبليغات مسمومم ، دود اعتياد را با مشام آنان نيز مانوس مي سازد .

تلفات مواد مخدر :
تنها اجتماع مانيست كه از اين مواد مخدر مي نالد بلكه اين پودرها و گرده‌هاي سفيد و لعنتي در كشورهاي مختلف جهان رخنه افكنده است و از هزار نفر و مير بيش از يك نفر قرباني آن شمار مي آيد . خطر شيوع و گسترش در حدي است كه پاره اي از كشورها براي مقابله با آن در كشورهاي خود شوراي نظامي ترتيب داده اند و رئيس جمهور وقت از كشورهاي ديگر با آفت اعتياد مانند دوران‌جنگ در افكندن آن از اختيارات
تام خود استفاده كرده است .
«نيكلسون» رئيس جمهور سابق آمريكا اعتراف نمود كه مواد مخدر بيش از جنگ ويتنام جوانان ما را نابود مي كند و به اعتقاد او : تلفات مواد مخدر در ارتش آمريكا بيش از مواد منفجره و بمب خمپاره دشمن بوده است .

گسترش مواد مخدر در اجتماع ما :
ما با گسترش اعتياد در كشورهاي ديگر جهان كار نداريم . فقط نگاهي گذرا به اجتماع و كشور خودمان مي افكنيم كه اين مواد مخدر چگونه در حال نفوذ و توسعه مي باشد تا هم ، از اكنون بفكر جلوگيري و اتخاذ روشهاي آگاهانه و سازنده باشيم . اكنون ما با ارزش مادي اين مواد ضايعاتي و خسارات ناشي از آن كاري نداريم كه با پول آن مي توان چندين كار معظم و يا چندين مركز علمي و پژوهشي و يا چندين واحد مسكوني ايجاد نمود كه هزاران نفر از مزايا وثمرات آن بهره‌مند گردند ، بلكه آنچه مي تواند هدف ما قرار گيرد بررسي ضايعات انساني و از دست دادن سرمايه ملي و ذخيره هاي فكري و علمي است كه خسارت آن  جبران ناپذير و شكننده است .

گزارش داده اند : قهرمانان سابق وزنه برداري كه بارها براي سكوي افتخار قهرماني آموزشگاههاي كشور تكيه زده بودند و برنده مدال افتخار نيز گرديده بودند وزماني با يكي از چهره هاي سرشناس كشتي در كار رقابت بود امروز غرق در اعتياد است و اكنون به اتهام سرقت براي تامين مخارج اعتياد خود در گوشه زندان منزل كرده است .
*  *  *
در برابر نفوذ و پيشرفت سريع و خطرناك اين مواد مهلك آنچه از دست ما بر مي آيد روشن ساختن جوانان و شيفته گان اين قبيل آلودگي ها است .
هنگامي كه فردي با اين مواد خطرناك و نابود كننده انس و معاشرت پيدا نمود و اين سموم خطرناك و تباه كننده آثار وخيم و ريشه هاي زهر آلوده خود را به اعماق وجود او فرو برند نشاط و شادابي را از او باز پس مي گيرند . متعاقب آن چشمانش غبارآلوده ، رنگش پريده و كشدار و اعصابش سست و محزون صدايش لرزان و مضطرب و كلماتش پريده به حدي كه قدرت حرف زدن از او باستانده مي شود و با كمال ضعف و بيچارگي در برابر آتش چمباته زده و چشمان بسته خود را بر آتش باز مي كند و سر خود را ميان دو پا فرو مي برد و در عالم خود عوالم ديگر با افكار و خيالات به اسارت خود فكر مي كند كه پايانش مرگ و فنا و سقوط حتمي است پاياني كه از يك آغاز بي خيالي و فريب مايه گرفتن و آغازگر آن دوستان دشمن صفت و جلسيان بي مايه و سوداگران مرگ و جنايت و افراد سودجو و از خدا بي خبر بوده است .

تاريخچه اعتياد و انواع آن :
گرچه از ديرباز مسئله اعتياد به مواد مخدر و نباتات مكيف در بين اجتماع بشري وجود داشته است و از روزگار باستان آشنايي و انس با پاره اي از تخدير كننده به صورت ابتدائي در مواد و ضروري و استعلاجي به مصرف مي رسيده است .

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 2180 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:59 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع بررسی اهمیت مبارزه بازدارنده با مصرف مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون دارای 22 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 22 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس