پاورپوینت فصل 4 فیزیک اول دبیرستان نور و بازتاب نور

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع فصل 4 فیزیک اول دبیرستان نور و بازتاب نور دارای 37 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 37 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


نور و بازتاب نور



نور
نور در زندگی ما کاربردهای بسیاری دارد.پدیده های اطراف ما بدون وجود نور قابل دیدن نخواهند بود.بسیاری از اطلاعاتی که ما ازدنیای پیرامون خود به دست آورده ایم به وسیله ی نور ومشاهده با چشم به دست آمده اند.
مهمترین استفاده از نور دردیدن اجسام می باشد.
علت مرئی بودن اجسام دو چیز می باشد:1-ممکن است آن جسم غیرمنیر باشد ونور جسم منیر را منعکس کند وبه چشم ما برسد مانند دیدن کتاب یا ماه.

اجسام از نظر نور دهی به دو دسته تقسیم می شوند:
1-منیر:اجسامی که خود تابان باشند مانند:خورشید-لامپ روشن-گدازه ی آتشفشان
2-غیر منیر :اجسامی که از خود نور تولید نکنند مانند :ماه-چشم-آیینه-دیوار-کتاب
اجسام از نظر گذر دهی نور به سه دسته تقسیم می شوند:1-شفاف:اجسامی هستند که نور را به راحتی عبور می دهند مانند:شیشه ،هوا،آب زلال
2-نیمه شفاف:اجسامی هستند که مقدار کمی از نور را عبور می دهند ولی به هنگام عبور دادن پرتو های نور را پراکنده می کنند مانند:شیشه های یخی،کاغذ های پوستی
3-کدر:اجسامی هستند که نور را از خود عبور نمی دهند. مانند:کتاب ،دیوار، آیینه

انتشار نور
هنگام طلوع خورشید،بخشی از سطح زمین را که به طرف خورشید است، روشنایی فرامی گیرد.هنگام شب نیز چراغ روشنی که در فاصله ی دوری از ما قرار دارد می بینیم.
رسیدن نور خورشید به زمین و رسیدن نور چراغ روشن به چشم ودیده شدن آن از فاصله ی دور به سبب انتشار نور از سطح آن ها است.محیطی که نور از آن عبور می کند محیط شفاف نامیده می شود.
چشمه ی نور دو نوع می باشد:
1-چشمه ی نور نقطه ای
2-چشمه ی نور گسترده

چشمه ی نورگسترده ونقطه ای
یک شی نورانی نظیر خورشید،چراغ روشن،شعله ی شمع و... را چشمه ی نور گسترده می نامیم.اگر صفحه ای از مقوا که روی آن روزنه ی کوچکی ایجاد شده است در مقابل چراغ روشنی قرار دهیم،نور چراغ پس از گذشتن از روزنه منتشر می شود و روزنه مانند یک چشمه نور کوچک عمل می کند که آن را چشمه نور نقطه ای می نامیم.ستاره هایی که در فاصله ی بسیار دور قرار دارند،به صورت نقطه ی نورانی دیده می شود یا چراغ روشنی که در فاصله ی دوری از ما قرار گرفته است نیز نمونه هایی از چشمه های نور نقطه ای هستند.
چشمه های نور نقطه ای تنها سایه ایجاد می کنند اما چشمه نور گسترده علاوه برتولید سایه باعث تشکیل نیم سایه نیز می شوند.

باریکه ی نور
مسیر نوری که از شکاف ها می گذرد یک باریکه ی نور می باشد.به طور مثال هنگام عبور نور از شکاف میان در و دیوار به یک اتاق کاملا تاریک باریکه نور تشکیل می شود.
باریکه ی نور با پهنای بسیار کم را پرتو نور می نامند . در واقع می توان گفت هر باریکه نور،شامل دسته ای از پرتو های نور است .


انتشار نور به خط راست
انتشار نور به خط راست باعث ایجاد سه پدیده می شود این سه پدیده عبارتند از: 1-سایه و نیم سایه 2-خورشید گرفتگی (کسوف) 3-ماه گرفتگی (خسوف)
....
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2399 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:2,249 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع فصل 4 فیزیک اول دبیرستان نور و بازتاب نور دارای 37 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.