پاورپوینت استان فارس

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع استان فارس دارای 86 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 86 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


اطلاعات کلی
مردم
بررسی تاریخچه طراحی اقلیمی در ایران
معماری ایرانی که ابتدا در محدوده ی فلات ایران و سپس در حوزه نفوذ فرهنگ ایرانی شکل گرفت، همچون همه ی معماری هایی که ریشه در فرهنگ بومی دارند، به اقلیم توجه داشته و تا پایان دوره ی قاجار آثار با ارزشی از خود به جا گذاشته است. بررسی نمونه های به جا مانده نشان می دهد: -رنگهای به کار رفته در تزیینات ساختمانها متأثر از ویژگی های اقلیم گرم و خشک بوده اند. -مصالح ساختمانها، علاوه بر توانایی های سازه ای و توجه به مسائل اقتصادی و تأمین مصالح از نقاط نزدیک، بهترین شکل بهره برداری از انرژی محیط بری را نشان می دهند. -سازه های طاقی در این بناها نشان دهنده ی رابطه ی اقلیم و معماری هستند. -حتی در نقوش تزیینی رد پای خورشید را به عنوان مهمترین عامل اقلیمی در نقوشی با نام شمسه و چرخ خورشید می توان دید. به بررسی فضاهایی می پردازیم که به طور مشخص به دلیل ویژگی های اقلیمی شکل گرفته اند و اقلیم در آنها موضوع اصلی بوده است. نام اغلب این فضاها از همین ویژگی اقلیمی آنها گرفته شده است، مانند اتاق کرسی، زمستان نشین، سردابه و ... حیاط های مرگزی خود پاسخی اقلیمی به فضای باز خانه اند و ایجاد فضایی با درخت و حوض آب و در امان از بادهای گرم و تابش شدید آفتاب، بهترین دلیل شکل گیری حیاط در مرکز خانه بوده و در همه ی اقلیم های مشابه هم دیده می شود.
طراحي اقليمي؛ گامي به سوي پايداري
همانگونه كه مي دانيم معماري بومي اقصي نقاط دنيا همواره با هدف تلفيق با محيط پيرامون و بهره گيري بيشتر از امكانات طبيعت شكل مي گرفت. معماري سنتي ايران كه در اقليم هاي گوناگون شكل متفاوتي بخود گرفته است؛ خود گوياي اين مطلب است و راهكارهايي كه به طور تجربي دستيابي به آنها ميسر شده بود و به آسايش بيشتر كمك كرده بودند در معماري بومي ايران بسيارند كه ذكر آنها در اين نوشتار نمي گنجد. با انقلاب صنعتي دستيابي سهل تر به سوختهاي فسيلي ميسر شد و تكنولژي نيز پيشرفت كرد و تاسيسات سرمايشي و گرمايشي رو به ترقي گذاشت؛ در نتيجه تامين نيازهاي سرمايشي و گرمايشي بدون توجه به كالبد معماري فراهم آمد.. معماري مدرن كه سمبل بارز تاثيرپذيري معماري از تكنولژي است تحولات اساسي در معماري بدنبال داشت و تكنولژي بكارگرفته شده تنها در عرصه ساخت و سازهاي نوين نبود كه معماري را متحول كرد ؛ بلكه تاسيسات مدرن نيز همسو با ساير پيشرفت ها در معماري تغييراتي بنيادين ايجاد كرد كه مهمترين آنها به فراموشي سپردن الگوهاي معماري بود كه در جهت انطباق با اقليم پديد آمده بودند
معماري بنام ميس وندرو كه پيشگام معماري مدرن غرب محسوب مي شود، خانه اي را در اقليم سرد با جداره هاي تمام شيشه اي طراحي كرد و ساخت و ايده ميس و امثال او اين بود كه با وجود پيشرفتهاي فني و تاسيساتي ما مي توانيم آسايش را تامين كنيم و الزامي بر اين مسئله وجود ندارد كه طراحي معماري را درگير مسائل اقليمي كنيم. بي شك معماران ايران نيز با روي كار آمدن معماري مدرن و روي كار آمدن تاسيسات قابل قبول مدرن طراحي همساز با اقليم را به دست فراموشي سپردند. از دهه 70 بازگشت دوباره به طبيعت در تئوري هايي به چشم مي خورد كه در طراحي معماري نيز خود را نشان داده است. اواسط دهه 70 را مي توان دهه شناخت بيشتر بشر به مشكلات پديد آمده از عصر صنعت دانست. سوراخ شدن لايه اوزون، بارانهاي اسيدي، آگاهي از اتمام سوختهاي فسيلي و آلودگيهاي زيست محيطي را مي توان از جمله مواردي برشمرد كه به رويكردهاي نويني منجمله توسعه پايدار و تشكيل گروههاي صلح سبز و غيره منجر گرديد.
توسعه پايدار در سه حيطه داراي مضامين عميقي است؛ پايداري اجتماعي، پايداري اقتصادي و پايداري محيطي. كه طراحي اقليمي در زمره اهداف پايداري محيطي.قرار مي گيرد. ايده پايداري محيطي عبارتست از باقي گذاردن زمين و امكانات طبيعت به بهترين شكل براي نسل آينده. لذا موارد زير را مي توان در دستور كار اين بخش قرار داد: استفاده حداقل از آلاينده ها، استفاده از انرژي هاي تجديد پذير و مصرف سوختهاي فسيلي در حداقل با توجه به موارد گفته شده و با ذكر اين نكته كه 38% سوخت كشورما در ساختمانها به مصرف مي رسد بايد لزوم توجه معماران به طراحي اقليمي را خاطر نشان كرد. هنگامي كه صحبت از طراحي اقليمي به ميان مي آيد در ذهن بسياري تنها تجهيزات و امكاناتي خطور مي كند كه بهره گيري و دريافت انرژي پاك را حاصل مي آورند مانند كلكتورهاي خورشيدي براي تامين آب گرم و حرارت مورد نياز.
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2694 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 86

حجم فایل:9,474 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع استان فارس دارای 86 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.