پاورپوینت نحوه برخورد آتش نشانان به عنوان مسئول اصلی پاسخ گویی به حوادث شیمیایی

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع نحوه برخورد آتش نشانان به عنوان مسئول اصلی پاسخ گویی به حوادث شیمیایی دارای 14 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 14 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

نحوه برخورد آتش نشانان به عنوان مسئول اصلی پاسخ گویی به حوادث شیمیایی
آمادگی پاسخ گویی
آموزش
تهیه تجهیزات
Labaling
استفاده از کدهای شناسایی اولیه
استفاده از مدارک فنی خصوصاً بصورت نرم افزاری
مشاوره با متخصصین
آماده سازی و آموزش دیگر نیروهای پاسخگوو تجهیز آنان به وسائل مورد نیاز
آموزش
چه نوع آموزشی برای آتش نشانان مورد نیاز است :
آتش نشانان نحوه مقابله با مواد شیمیایی خطرناک مانند L.P.G ، بنزین ، الکل و ... را در طی دوران آموزش خود فرا می گیرند.
آتش نشانان نحوه استفاده از دستگاههای تنفسی هوای فشرده را فرا می گیرند و در اکثر حریقها و حوادث از آن استفاده می کنند.
آتش نشانان استفاده از وسائل حفاظت فردی عمومی آتش نشانان را آموزش دیده و از آنها استفاده می کنند. (اورکت حریق ،شلوار حریق ، دستکش حریق ، چکمه ، کلاه ایمنی ، دستگاه تنفسی)

4.آتش نشانان نحوه بکارگیری مواداطفایی و کنترل کننده حوادث شیمیایی را آموزش می بینند از جمله : - نحوه استفاده از بطرق مختلف - استفاده از Foam آتش نشانی و وسایل مربوطه - استفاده از پودرهای خاموش کننده و CO2 - استفاده از روشهای دیگر
دیگر چه آموزشهایی مورد نیاز است ؟
نظربه فراوانی و تنوع مواد شیمیایی خطرناک که هر روز به تنوع آنها نیز افزوده می شود شناخت هر یک از این مواد به تخصص خاص نیاز دارد .
نحوه برخورد با هر یک از این مواد با مواد دیگر متفاوت خواهد بود .
هر یک از این مواد ممکن است به تجهیزات و وسایل خاص نیاز داشته باشد .
هر یک از این مواد ممکن است بطریق خاصی رفع آلودگی شوند .

لذا آیا یک نفر آتش نشان که باید با تمام شکلها و حالتهای آتش سوزی حوادث آشنا باشد و به آنها پاسخ گو باشد می تواند بدون داشتن و دانستن شیوه های خاص تخصصی با حوادث شیمیایی برخورد نماید . - آیا دانستن خصوصیات هر یک از مواد شیمیایی خطرناک امکان پذیر است ؟ حتی برای آتش نشانان نابغه .لذا یک آتش نشان باید ضمن داشتن آموزشهای عمومی و تخصصی که قبلاً به آن اشاره شد آموزشهای دیگری را نیز در رابطه با حوادث شیمیایی خطرناک بگذراند. از جمله: - دانستن مفاهیم اولیه شیمی و فیزیک - دانستن علائم شیمیایی ( علائم نه گانه سازمان ملل ) - دانستن کدهای بین المللی ( کد سازمان ملل gas ، کلر ) - استفاده از سیستم های شناسایی مواد خصوصاً از طریق نرم افزاری - شناسایی و توانایی استفاده از تجیزات خاص فردی لباس های Gas Tight Suit ،Chemical Suit - I.C.S صحنه
حال فرض کنیم یمک کامیون حامل مواد شیمیایی خطرناک حامل مایع خطرناک واژگون شده و سبب انتشار مایع در مرکز شهر که محل رفت و آمد و تردد مردمان زیادی استو فرض اینست که تمام تجهیزات و امکانات فراهم است : 1- آتش نشانان به محل می رسند. 2- بالطبع در مکان و فاصله مطمئن پارک خواهند کرد . 3- فرمانده نیرو بلافاصله دستور استفاده از تجهیزات عمومی حفاظت فردی را می دهد . 4- محیط را بررسی اولیه می نماید . 5- سعی دارد موضوع را سریع بررسی نماید . الف – آیا جان کسی در خطر است ؟ ب-نوع مایع چیست ؟ 6- حدود یک دقیقه وقت دارد تا با استفاده از وسائل حفاظت فردی عادی نسبت به جان افراد درگیر از جمله راننده ، کمک راننده و ... اقدام نماید . 7- در طی این مدت با بررسی صحنه و با توجه بهنوع کامیون ، رنگ ، بو ، مایع و علائم ظاهری دیگگر اطلاعات مفیدی کسب نماید . 8- از جمله علائم مفید پیدا کردن لوزی خطر که بروی کامیون نصب شده می باشد .مانند : 9- آتش نشانان با دیدن این علائم بلافاصله متوجه خطر اصلی می شودو گزارشات لازم را ارسال خواهند نمود تا کمک های متناسب به محل برسند. 10- تخلیه مردم و جلوگیری از آلودگی بیشتر باید انجام شود .
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2665 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:288 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع نحوه برخورد آتش نشانان به عنوان مسئول اصلی پاسخ گویی به حوادث شیمیایی دارای 14 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.