پاورپوینت نقش رهبري ولایت فقیه در مديريت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع نقش رهبري ولایت فقیه در مديريت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دارای 18 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 18 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

*

نقش رهبري ولایت فقیه
در مديريت راهبردی
نظام جمهوری اسلامی ایران
 گردآوری وتنظیم: بهزادکاظمی – خرداد 1390
بـر خـاتـم انبیــاء محمـّـد صلــوات
بــر شیـر خــدا علـی اَمجـد صلـوات
بـر ماه جمال حسن و حُسن حسین
بـر فـاطمـه نـور چشم احمد صلوات
مروری اجمالی برمفهوم و جایگاه ولايت فقيه
ولايت از ريشه ولي به معناي قرب و نزديکي است و درکاربردهای مختلف (گاهي به کسر واو و گاهي به فتح آن) در معاني حبّ و دوستي، نصرت وياري، متابعت و پيروي و بيش از همه سرپرستي و مديريت کلان جامعه به کار رفته است که در همه آنها معناي قرب و نزديکي لحاظ شده است لکن ولايتي که همتای تفکيک‌ناپذير قرآن و تضمين کننده هدايت الهي است و در آيات و روايات بارها مطرح شده ، ولايت به معناي سرپرستي و زعامت و مديريت جامعه ديني است نه معاني ديگر.
ولايتي که به اقتضاي توحيد ربوبي ذاتاً مختص خداست و بالعرض براي انسان‌هاي برگزيده و جانشينان مستقيم و غير مستقيم او تجلي مي‌يابد.
إِنَّمَا وَلِيُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ. مائده/55
مقام معظم رهبري در تبيين شأن ربوبي ولايت مي‌فرمايد:
عبوديّت يکسان همه موجودات در برابر خدا مستلزم آن است که هيچ يک از بندگان خدا خودسر و مستقل حقّ تحکم و فرمانروايي بر بندگان ديگر نداشته باشد (نفي طاغوت) و زمامدار و مدير و مدبر امور زندگي انسان‌ها فقط کسي باشد که خدا خود به حکومت برگزيده است (يا به شخص مانند امامان عليهم‌السلام و يا به علائم و ملاک‌ها مانند حاکم اسلامي در زمان غيبت امام معصوم عليه السلام). (طرح کلي انديشه اسلامي در قرآن، ص 38)
نصب‌ الهی‌ حاکم
در فرهنگ‌ شیعی‌ هر حاکمی‌ که‌ حاکمیتش‌ به‌ نحوی‌ به‌ نصب‌ الهی‌ منتهی‌ نشود، حاکم‌ غیرشرعی‌ و طاغوت‌ خواهد بود. قرآن‌ تصریح‌ می‌کند:
«أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُواْ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ يُرِيدُونَ أَن يَتَحَاکَمُواْ إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُواْ أَن يَکْفُرُواْ بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُضِلَّهُمْ ضَلاَلاً بَعِيدًا » نساء/ 60
آيا نديدى کسانى را که گمان مى‏کنند به آنچه بر تو و بر پيشينيان نازل شده، ايمان آورده‏اند، ولى مى‏خواهند براى داورى نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اينکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند. امّا شيطان مى‏خواهد آنان را گمراه کندو به بيراهه‏هاى دور دستى بيفکند.
پس‌ وظیفه‌ مردم‌ مؤ‌من‌ در آن‌ وضع‌ چه‌ بود؟
خود معصومین(ع) راهکار مناسبی‌ در اختیار شیعیان‌ گذاشته‌ بودند و آن‌ اینکه‌ در مواردی‌ که‌ محتاج‌ به‌ مراجعه‌ به‌ حاکم‌ هستید و حاکم‌ رسمی‌ جامعه‌ حاکمی‌ غیرشرعی‌ است، به‌ کسانی‌ مراجعه‌ کنید که‌ عارف‌ به‌ حلال‌ و حرام‌ باشند. و در صورت‌ مراجعه‌ به‌ چنین‌ شخصی‌ حق‌ ندارید از حکم‌ و داوری‌ او سرپیچی‌ کنید این‌ کار رد‌ امام‌ معصوم‌ است‌ و رد‌ امام‌ معصوم‌ در حد‌ شرک‌ به‌ خداست.
«فقیه» در اصطلاح‌ امروز همان‌ است‌ که‌ در روایات‌ با تعبیر «عارف‌ به‌ حلال‌ و حرام» معرفی‌ شده‌ است.
ولايت فقيه، تداوم رهبري معصومان
در دوران حضور و حيات پيامبر (ص) و امام (ع) رهبري سياسي جامعه به عنوان شأني از رهبري ِهمه جانبه پيامبر و امام، به عهده آنها بود.
اما در دوران عدم حضور و غيبت پيشوايان معصوم از آنجا كه رشد و تكامل جامعه و شهروندان مسلمان جز ازطريق تشکيل حکومت و تحقق دين اسلام در متن زندگي فردي و اجتماعي ميسر نيست، تنها كسي توان رهبري در جامعه اسلامي را دارد كه داراي ويژگي‏هاي علمي - اخلاقي و مديريتی لازم باشد.

نقش آفرینی حضرت آيت‌ا…العظمي خامنه‌اي در کارآمدی جمهوری اسلامی
رهبرمعظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌ا…العظمي خامنه‌اي به تأسي از قرآن كريم، سيره معصومين(ع) و رهبري امام خميني(ره) همچنین تجارب و توانمنديهاي هوشمندانه خود و بكار بستن استانداردهاي علمي ، امور كشور را هدايت و رهبري نموده اند که در چهار محور بررسی می شود:

مبحث اول: هدايت و تدبيردرخصوص مسایل داخلی كشور
مبحث دوم: هدايت و تدبيردرخصوص سياست خارجي كشور
مبحث سوم :گفتمان‌سازی براي جهت دهي به افكار عمومي
مبحث چهارم:ترغيب نخبگان ومسئولان به مهندسی فرهنگی کشور
....
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2651 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:3,834 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع نقش رهبري ولایت فقیه در مديريت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دارای 18 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.