چگونه توانستم طرح کیف در مدرسه را در کلاس پنجم دبستان اجرا کنم؟

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع چگونه توانستم طرح کیف در مدرسه را در کلاس پنجم دبستان اجرا کنم؟ دارای 25 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 25 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


چکیده :
دانش‌آموزان مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می‌شوند.عواملی که می‌تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارت‌های رفتاری است که در محیط آموخته می‌شود نه فقط محفوظات علمی. مدارس تامین‌کننده نیروی کیفی جامعه‌اند و نه فقط تامین‌کننده کمیتی از خیل عظیم نیروی انسانی که به‌عنوان تحصیل کرده روانه جامعه می‌شوند. پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در کلیه فعالیت‌های علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند. 
عدم وجود تکالیف سنگین در کلاس  باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت. این وظیفه مسئولین تعلیم و تربیت است که شرایطی را فراهم آورند تا تمام نیازهای او تامین شود. 
عدم وجود تکالیف سنگین  و آرامش برای دانش آموز به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌کند. نرخ آرامش به علن وجود تکالیف شب زیاد  در مدارس ما بسیار پایین است. و میزان توسعه فضای فرح بخش و توجه به مسائل کیفی به جای کمی  در آموزشگاه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته است. 
بر همین اساس اینجانب .......... آموزگار پایه پنجم آموزشگاه..........  تصمیم گرفتم در اقدام پژوهی حاضر در ایجاد طرح مدرسه بدون کیف بکوشم و اقدام پژوهی خود را این گونه انتخاب کنم : چگونه توانستم طرح کیف در مدرسه را در کلاس پنجم   دبستان اجرا کنم؟


مقدمه
نظام آموزشي در فرايند تكامل جوامع، دچار تحول شده و به نسبت پيچيدگي‌هاي زندگي مدرن امروزي، برنامه‌هاي تازه‌اي را براي هماهنگي بيشتر پذيرفته و دنبال مي‌كند. اگر روزگاري نشاني از تحولات نوين آموزشي و ابزارهاي لازم براي رسيدن به اين تحولات در مدارس مشاهده نمي‌شد، اكنون همه چيز با آن روزها فرق كرده است. روي آوردن به سمت استفاده از شيوه‌هاي تازه، حداقل در مدارس شهرهاي بزرگ امري قابل مشاهده است كه راه خود را به مدارس باز كرده و آرام آرام جدي‌تر از گذشته مورد توجه قرار مي‌گيرد. امروزه تئوري‌هايي همچون «مدرسه بدون كيف» در جوامع توسعه يافته مطرح است كه به تفكيك نقش مدرسه و خانواده تاكيد دارد. در اين شيوه آموزش، دانش‌آموزان با خود كيف نمي‌برند و تكاليف خود را به خانه بر نمي‌گردانند. 
مدرسه بدون كيف يكي از مفاهيمي است كه در كشورهاي توسعه يافته به عنوان راهبردي آموزشي در حال اجراست و نيز كشورهايي كه طي سالهاي اخير چرخش چرخ‌هاي توسعه دانش مضاعف بخشيده‌اند، اين سياست كلان آموزشي را با جديت دنبال مي‌كنند تا آنجا كه اكنون كشوري مانند تركيه مدرسه بدون كيف را ضميمه اين سياست آموزشي خود كرده است. در رشد و توسعه كشور نقش آموزش به ويژه آموزش ابتدايي بسيار مهم مي‌باشد و مي‌بايست جدي گرفته شود و براي امر مزبور مسولان و معلمان دلسوز و آگاه به صورت تخصصي تربيت شوند. در اين راستا بايد فضاي آموزشي زيبا براي اين مدارس طراحي كرد و مديريت آنها را به افراد آگاه و باتجربه سپرد. 
اکثر اولیا نمی‌توانند در منزل با روشهای جدید تحصیلی به فرزندان خود آموزش دهند و مدرسه بدون کیف این امکان را پدید آورده است که دانش‌آموز در مدرسه با نظارت مربی و معلم خود به یادگیری و تمرین دروس بپردازد. البته خانواده‌ها می‌توانند در منزل با دانش‌آموز خود تمرین کنند ولی برای این کار اجباری وجود ندارد. 

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 3453 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:3,643 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع چگونه توانستم طرح کیف در مدرسه را در کلاس پنجم دبستان اجرا کنم؟ دارای 25 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 25 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس