بررسي امكان پذيري طراحي و ساخت قالب‌هاي فورج مدولار(MODULAR)

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع بررسي امكان پذيري طراحي و ساخت قالب‌هاي فورج مدولار(MODULAR) دارای 131 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 131 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


مقدمه:
براي بهينه سازي صنعتي و رونق اقتصادي، و ارتقاء و پيشرفت آموزشي و تكنولوژيكي و قدرت علمي و رقابت فرآورده‌هاي توليدي در بازارهاي جهاني نياز به كسب دانش‌ جديد، آموزش و به كارگيري تكنولوژي و روش‌هاي مدرن در صنعت قالبسازي مي‌باشد.
هم اكنون بيشتر قطعات مهم صنايع خودروسازي، و صنايع نظامي و موتورسيكلت، و ابزار آلات صنعتي و … به كمك صنعت آهنگري و قالب هاي فورج تهيه مي‌شوند.
با توجه به آمار و ارقام و تحليل‌هاي علمي و كاربردي صنعتي كه انجام شده است، بايد پروسة طراحي و ساخت قالب‌هاي فورج كه شامل طراحي علمي و محاسباتي قالب است و انتخاب مواد قالب و مراحل ساخت و ماشينكاري و عمليات حرارتي قطعات و مونتاژ قالب به شكل صحيح و علمي انجام شود تا قالب‌ها عمر و بازدهي مفيدي داشته باشند و محصولات توليدي اشان نيز كيفيت مطلوب، عالي و استانداردي را پيدا نمايند.
آهنگري قديمي ترين و اصلي ترين روش شكل دادن فلزات است. آهنگري به معناي تغيير شكل مواد با فشار بين قالبها، احتمالاً قديمي ترين روشي است كه توسط انسان به كار گرفته شده است تا فلزات را به شكل مناسبي در آورد. طي سالهاي متمادي صنعت آهنگري مراحل پيشرفت را طي نموده است.
شكل دادن طبق DIN 8580 يعني «توليد با روش تغيير شكل خميري (پلاستيكي) يك جسم جامد كه در آن جرم و نيز همبستگي آن حفظ شود.
طبق يك تقسيم بندي در روشهاي شكل دادن براساس تنشهاي غالب موجود در منطقه شكل دادن، شكل دادن با قالب بسته‌ آهنگري و شكل دادن با قالب باز در اين تقسيم بندي روشهاي شكل دادن، جزء زير مجموعه‌هاي شكل دادن فشاري مي باشند.
از قابليت‌هاي روش فورج در توليد فرآورده‌هاي صنعتي مي‌توان به كاهش هزينه و انبوهي توليد، و از معايب اين روش به كمتر دقيق بودن قطعات توليد شده اشاره كرد.
موضوع مورد بحث، بررسي امكان‌پذيري طراحي و ساخت قالبهاي فورج مدولار مي‌باشد يعني انعطاف پذير كردن قالب فورج، يا قطعه قطعه كردن قالب فورج، يعني در ساخت قالب از چندين قطعه استفاده شود به صورت Modular. كه از كنار هم قرار گرفتن آنها، كل قالب شكل مي‌گيرد.
هدف اين طرح آن است كه يك قالب تنها براي توليد يك قطعه يا يك محصول نباشد، بلكه با جابه‌جا كردن مدولهاي آن و جايگزين كردن مدول مناسب بتوان محصول ديگر را توليد كرد.
حتي اگر قسمتي از قالب دچار مشكل شد يعني ترك بردار يا بشكند مي‌توان مدول آسيب ديده را خارج كرد و مدول مناسب را در سرجاي خود جازد. مهم آن است كه اين طرح باعث مي شود، زمان طراحي فوق‌العاده كاهش يابد، و يك كاهش مهم در هزينه‌هاي ابزار ايجاد مي‌شود.
اين امر همچنين باعث تنوع در محصولات توليدي خواهد شد و ما مي توانيم در كوتاهترين زمان ممكن با تعويض قسمتهايي از قالب با مدولهاي مناسب، محصول جديد ديگري را توليد كنيم و ميزان توليدات محصولها را نيز افزايش مي دهد.
 

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 5495 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 131

حجم فایل:9,644 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع بررسي امكان پذيري طراحي و ساخت قالب‌هاي فورج مدولار(MODULAR) دارای 113 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 131 صفحه
    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس