کانال ارتباطی
مجرایی که پیام از آن عبور می کند تا به مقصد برسد
کانال مجموع وسیله ارتباطی و محیط ارتباط است (مثال حمل بار در قایق شناور بر روی آب را به یاد بیاوریم)
در هر فرآیند ارتباطی، منبع پیام باید کانالی را برای انتقال پیام خود انتخاب کند و تصمیم گیری برای انتخاب کانال مناسب و استفاده از آن بخش مهم فرآیند ارتباطی است.
عوامل موثر در انتخاب کانال ارتباطی
.۱محتوای پیام
.۲شکل پیام
.۳نحوه ارائه پیام
.۴منبع پیام
.۵شرایط و امکانات
انواع کانال های ارتباطی در بسیج ها
.۱گروه های تاثیرگذار بر مخاطب: همسران، والدین، دوستان و همسالان، پزشکان و سایرکارکنان مراکز ارائه خدمات سلامت
.۲دروازه بان های کنترل کننده محتوا و جریان اطلاعات به مخاطب: مدیران مدارس، مدیران محل های کار، مدیران سازمان ها، رهبران گروه های اجتماعی
.۳رسانه های نوشتاری و غیرنوشتاری
انواع کانال در بسیج های اطلاع رسانی آموزشی
کانال های بین فردی (I terperso al)
کانال های گروهی (Group)
کانال های سازمانی و اجتماعی (Orga izatio al a d Commu ity )
کانال های ارتباط جمعی (Mass Media)
تعداد مشاهده: 4727 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 9
حجم فایل:256 کیلوبایت