پاورپوینت تحليل سياستهاي کلي نظام اداري

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت تحليل سياستهاي کلي نظام اداري دارای 25 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 25 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:


اسلاید ۱ :

  • در راستای سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و عملیاتی نمودن آنها، بررسی و تحلیل بسترها و زمینه های موجود اجرای سیاستها و کاستیها و شکافهای وضعیت موجود با موارد ابلاغی ضروری می باشد.

اسلاید ۲ :

  • ۱- نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی.
    ۲- عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی.
    ۳- بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرشهای سلیقه ای وغیرحرفه ای.
    ۴- دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران.
    ۵- ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارتهای آنان.
    ۶- رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگیهای شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی.
    ۷- زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استانهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم.
    ۸- حفظ کرامت و عزت و تأمین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و بهره گیری از نظرات و تجارب مفید آنها.
    ۹- توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری.
    ۱۰- چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز.
    ۱۱- انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری.
    ۱۲- توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روشهای اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری
  • ۱۳- عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداری.
    ۱۴- کل نگری، همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش دستگاههای اداری به منظور تحقق اهداف فرابخشی و چشم انداز.

اسلاید ۳ :

۱۵- توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی.
۱۶- دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات، با ابتناء بر ارزشهای اسلامی.
۱۷- خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم.
۱۸- شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تأکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیح.
۱۹- زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت های مردمی در نظام اداری.
۲۰- قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیت ها.
۲۱- نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خود کنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المال.
۲۲- تنظیم روابط و مناسبات اداری بر اساس امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و نیز رفاه نسبی آحاد جامعه.
۲۳- حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهای وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری.
۲۴- ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزشهای اخلاقی در آن از طریق اصلاح فرآیندهای قانونی و اداری، بهره گیری از امکانات فرهنگی و بکارگیری نظام موثر پیشگیری و برخورد با تخلفات.
۲۵- کارآمد سازی و هماهنگی ساختارها و شیوه های نظارت و کنترل در نظام اداری و یکپارچه سازی اطلاعات.
۲۶- حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار و اشاعه فرهنگ و بهبود مستمر به منظور پویایی نظام اداری.

اسلاید ۴ :

بررسی قوانین و مقررات موجود نشان می دهد:

  • در اغلب موارد سیاستهای ابلاغی در قوانین موجود دیده نشده اند مانند موضوع ایجاد تعادل بین کار و زندگی و توجه به استحکام خانواده و یا توجه خاص به استانها و مناطق کمتر توسعه یافته
  • در مواردی نیز که قانونی مرتبط به تصویب رسیده است، به دلیل نداشتن شفافیت و پشتوانه اجرایی کافی به مرحله عملیاتی شدن نرسیده اند
  • یا اصولا به صورت ناقص اجرا گردیده اند مانند آیین نامه اجرایی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که هرچند مرتبط با بند ۶ سیاستهای ابلاغی است، لیکن نتوانسته اهداف مورد نظر را محقق نماید.

اسلاید ۵ :

  • این در حالیست که در سیستم های اداری اغلب کشورهای توسعه یافته با وجود دور بودن از آموزه های متعالی دین اسلام، بسیاری از موارد مورد اشاره توسط مقام معظم رهبری، رعایت و به اجرا گذاشته شده است که به عنوان نمونه به برخی از آنها اشاره می گردد:

اسلاید ۶ :

  • زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استانهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم
  • رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات
  • تعادل بین کار و زندگی

اسلاید ۷ :

زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استانهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم

اسلاید ۸ :

  • در دانشگاه تگزاس مطالعات متعددی در خصوص عوامل جذب و نگهداشت نیروها در مناطق روستایی انجام شده است که نتایج آن نشان می دهد:
  • از دید پزشکان مورد مطالعه میزان امکانات روستا، آگاهی از شفافیت موقعیت و ترجیحات همسر/خانواده
  • و از دید ارائه کنندگان خدمات؛ حقوق رقابتی، خدمات بلند مدت به بیمار، تشخیص و تقدیر از تلاشهای انجام شده، تجهیزات به روز

بعنوان عوامل مهم ماندگاری در مناطق روستائی ذکر شده است.

  • در این دانشگاه اعطاء کمک هزینه تحصیلی جهت تحصیل در دوره های تخصصی و برنامه های بازپرداخت وام به عنوان ابزارهای موفق در جذب نیرو بکار گرفته می شوند.

اسلاید ۹ :

  • در دانشگاه واشنگتن (۲۰۰۳)، بمنظور فراهم کردن پزشکان متعهد و آشنا به مناطق روستائی و کمک به نگهداشت پزشکان در روستا، رشته پزشک خانواده روستا ایجاد شده است. جهت کسب این مدرک پزشکان بعد از اتمام دوره پزشکی بایستی یک دوره تخصصی پزشک خانواده روستائی را نیز بگذرانند.

اسلاید ۱۰ :

  • تحقیقات انجام شده در دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۹۸، بیانگر این مساله است که مسائل حرفه ای و مسائل مربوط به سبک زندگی بیشترین تاثیر را بر جذب و نگهداشت پزشکان در روستا دارد. و رویکردهای قبلی از جمله برقراری پاداشهای مالی شامل سطوح مختلف دستمزد جزء نیازهای پایه می باشد در ماندگاری پزشکان کمتر کمک کننده است.

  • این دانشگاه بر اساس نتایج این تحقیق، به منظور بهبود جذب و نگهداشت پزشکان در مناطق روستائی، رویکرد جامع و یکپارچه ای جهت تشویق دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی به انتخاب رشته پزشکی روستا از طریق فراهم کردن فرصت کسب تجارب ارزشمند در پزشکی روستا و پرورش و توسعه مهارتهای ضروری به اجرا گذاشته است.
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 5345 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:471 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت تحليل سياستهاي کلي نظام اداري دارای 25 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 25 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس