پاورپوينت روان شناسي عشق

دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها
پاورپوینت روان شناسي عشق
دارای 9 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

قسمتی ازمتن اسلایدها :
روان شناسي عشقpsychology of love عاشق شدن تنها بيماري رواني قابل قبول از نظر جامعه است . الوين سمراد كتاب زوج درماني جيمز دنوان من هر دو را دوست دارم هم عشق را هم آزادي را ،جانم را فداي عشق و عشقم را فداي آزادي مي كنم .
آگاهي ،آزادي به ارمغان مي آورد.آزادي اين نيست كه فقط براي كارهاي درست آزاد باشي.
اگر معناي آزادي اين بود ،اين چه جور آزادي است؟
اگر فقط آزاد هستيد كه كار هاي درست انجام دهيد،پس آزاد نيستيد.آزادي دلالت بر دو جنبه دارد :انجام كارهاي درست و غلط.آزادي اين حق را موجب مي شود كه بگويي آري يا خير.نه گفتن احساس آزادي بيشتر ي به انسان مي دهدتا آري گفتن.چون آري يعني اطاعت ،تسليم .پس كو آزادي؟
نه يعني ابراز وجود.نه با وضوح بيشتري ترا معرفي مي كند.آري ضعيف است مثل ابر.نه بسيار سخت است مثل كوه.انسان در دو برهه نه مي گويد :يكي در كودكي و ديگري در بلوغ جنسي و جسمي خويش كه به مادرش نه مي گويد و عاشق زن ديگري مي شود و اين آخرين نه به مادر خواهد بود.اما يادمان باشد كه آزادي كه با نه گفتن صرف حاصل گردد خيلي كودكانه و نوجوانانه است و اگر در زندگي در دام اين نوع آزادي گرفتار شويم از رشد باز مي ايستيم . اوشو تعريف شما از عشق؟
تعر يف عشق: از لحاظ لغوي : نام گياهي كه به دور ساقه خود مي پيچد. در فرهنگ لغات :دلباختن ، دل دادگي عشق تنها پاسخ رضايت بخش به معماي هستي انسان است كه داراي چهار ويژگي است: استقلال ،مسئوليت پذيري ،احتراماحترام و توجه اريك فروم مردي در وصف زني اين واژه را ابراز مي كندمثل: ديدي اي دل كه غم عشق دگر بار چه كرد چون بشد دلبر و با يار وفادار چه كرد آه از آن نرگس جادو كه چه بازي انگيخت واي از آن مست كه با مردم هشيار چه كرد ويا حافظ آن د م كه به دام سر زلف تو فتاد گفت كز بند غم وغصه نجاتم داد ند در این کارگاه، عشق در ابعاد زیر مورد بررسی قرار می گیرد: الف) در ادبیات کلاسیک ب) در ادبیات معاصر پ) در حوزه روانکاوی ت) در حوزه روانشناسی ث) در حوزه فیزیولوژی عشق چه روندی را طی می کند ؟
به نظر شما سرانجام عشق چیست ؟
در نهایت به پاره ای از سوالات رایج درارتباطات صمیمی پرداخته می شود، سوالاتی نظیر : آیا عشق را پایانی هست؟
چرا عاشق فکر نمی کند؟
چه مدتی عاشقی ادامه خواهد یافت؟
دسته بندی: مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

تعداد مشاهده: 5514 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

حجم فایل:468 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت روان شناسي عشق
    دارای 9 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.