آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی تحصیلی

دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها
تحقيق آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی تحصیلی
 متشکل از 20 صفحه ، در قالب word  قابل ويرايش و اماده پرينت
چكيده 
دراين  پژوهش من تلاش کردم تا روش هایی را که می توان با استفاده ازآنها می توان به دانش آموزان تفکر انتقادی را آموخت بررسی و معرفی کنم . پژوهش به این سوال پاسخ می دهد که آیا تجربیات شخصی دانش آموزان در یادگیری جدید آنان موثر است و آیا می توانیم دانش آموزانی تحلیل گر تربیت کنیم و چگونه؟ روش پژوهش اقدام پژوهی می باشد. جامعه ی مورد مطالعه کلیه دانش آموزان راهنمایی دختر و پسر در ایران در سال تحصیلی88 – 1387 میباشند. ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد . روش تحلیل داده ها آلفای کرن باخ میباشد .  روش نمونه گيري تصادفی خوشه اي ا ست. ابزار من داراي روايي صوري و محتوايي است كه چند نفر از اساتيدم اين روايي را مورد تاييد قرار دادند. روش آماري تحليل واريانس بوده و روش تحقيق روش آماري بوده است.

بيان مسئله
 رشد و پرورش مهارت های فکری دانش آموزان همیشه مسئله ای یچیده در آموزش آنها بوده است. امروزه نیز با توجه به تحولات اجتماعی و فرهنگی سریع به نظر می رسد که نه تنها این امر به قوت خود باقی است ،بلکه چالشهای بیشتری را در آموزش و ÷رورش ایجاد کرده است . 
در مدارس ، دانش آموزان را با حجم وسیعی از اطلاعات روبرو می کنیم که آنان باید به خاطر سپرده و به معلم پاسخ دهند . دانش آموزان تنها به مصرف کنند گان علم تبدیل شده اند در صورتیکه داشتن اطلاعات به تنهایی نمی تواند مفید و کار ساز باشد. .  بلکه تجزیه و تحلیل و نحوه ی کاربرد این اطلاعات هم حایز اهمیت است . دانش آموزان باید قادر باشند دانش و یافته های خود را در تجربیات شخصی زندگی (جمعی و فردی ) به کار گیرند.مالکوم نالس(1980 ) معتقد است که به منظور ایجاد تحولات اجتماعی روز افزون ، مربیان تعلیم و تربیت باید درباره نقش خود دوباره فکر کنند و فعالیتهای خود را بر آموزش مهارتها و روشهایی متمرکز نمایند که شاگردان برای تحقیق مستقل بدان احتیاج دارند .
دسته بندی: مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

تعداد مشاهده: 5722 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

حجم فایل:68 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    تحقيق آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی تحصیلی
    متشکل از 20 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت