فناوری سقفهای سبک

دسته بندي : کتاب » معماری
دانلود فایل کامل فناوری سقفهای سبک
در قالب فایل word و متشکل از 68 صفحه قابل ویرایش ؛


بخشی از محتوا::

ایده اصلی انواع سقف سبک ، حذف بتن اضافی در محل هایی که کاربرد سازه ای ندارد و جایگزینی آن با گوی ها و یا باکس های توخالی از جنس پلاستیک است.

اجرای سقف سبک به صورت بتن ریزی درجا

روش اجرای انواع سقف سبک به دو صورت امکان پذیر می باشد. در روش اول اجرای سقف سبک ، کیج های آماده از کارخانه بدون بتن زیر به سایت حمل شده و پس از بستن قالب، بتن زیر و روی دال به طور همزمان در محل سایت اجرا خواهد شد.

اجرای سقف سبک پیش ساخته

در روش دوم اجرای سقف سبک ، کیج های آماده از کارخانه به همراه بتن زیر به سایت حمل شده و بتن روی دال در محل سایت اجرا خواهد شد. دراین روش بتن زیر سقف های حفره دار به عنوان قالب عمل کرده و نیازی به بستن قالب نمی باشد که این امر موجب افزایش چشمگیر سرعت اجرا می گردد. روش دوم در کشورهایی که در ساخت منازل تأکید بیشتری بر استفاده از بتن پیش ساخته دارند، محبوب شده است. این کشورها شامل اروپای شمالی و کشورهای سوسیالیست شرق اروپا هستند. محبوبیت بتن پیش ساخته مربوط به لرزه خیزی کم این مناطق و ساخت و سازهای اقتصادی به دلیل سرعت بالای اجرا و مصرف کمتر مصالح است. در کشور ما بیشتر از روش اول یعنی حمل کیج های سقف های توخالی بدون بتن زیر به محل و قالب بندی و بتن ریزی در محل استفاده می شود.

انواع سقف سبک (سقف حفره دار

سقف سبک در انواع مختلفی تولید می گردد.
    سقف ایردک
    سقف کوبیاکس
    سقف یوبوت
    سقف دک

باکس سقف ایردک و درپوش تحتانی آن

سقف ایردک

سقف ایردک یکی از انواع سقف سبک است که در سال ۲۰۰۳ ابداع شد و شامل مجموعه ای از المانهای پلاستیکی دارای درپوش ، میلگرد گذاری فوقانی و تحتانی و بتن می شود.

 هندسه سقف ایردک

وجود درپوش ها در سقف ایردک علاوه بر ممانعت از ورود بتن به داخل باکس ها ، موجب متصل شدن باکس ها با استفاده از گیره های موجود و جلوگیری از شناوری و حرکت آنها هنگام بتن ریزی می شود. مزیت این سیستم عدم نیاز به میلگردهای نگه دارنده است. همچنین چون باکس ها می توانند در داخل هم قرار گیرند، حمل و نقل آنها با سرعت بیشتری نسبت به دیگر سیستم ها انجام می گیرد و در هر بار، بارگیری تعداد بیشتری از این باکس ها را می توان به سایت منتقل کرد.

 اجرای سقف ایردک به صورت پیش ساخته

اجرای سقف کوبیاکس به صورت بتن درجا

سقف کوبیاکس

سقف کوبیاکس یکی دیگر از انواع سقف حفره دار می باشد و مانند دیگر انواع سقف سبک از روش ایجاد حفره در داخل دال بتنی برای کاهش وزن سازه استفاده می کند. گوی های پلاستیکی توخالی در شکل های بیضوی و ماهیچه ای همراه با میلگردهای سبک بر روی قالب ها قرار می گیرند. این میلگردهای سبک موجب  قرار گرفتن گوی ها بین لایه های بالا و پایین دال بتنی می شوند.
دسته بندی: کتاب » معماری

تعداد مشاهده: 9032 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 68

حجم فایل:3,515 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل فناوری سقفهای سبک
    در قالب فایل word و متشکل از 68 صفحه قابل ویرایش ؛